Privacy
Privacyverklaring van Tandartspraktijk
Dunja Rost:
Uw privacy wordt door ons gerespecteerd. Tandartspraktijk Rost
streeft ernaar om uw privacy zo goed mogelijk te waarborgen en zal
vertrouwelijk omgaan met de informatie die u bij ons aanlevert. Bij de
verwerking van persoonsgegevens nemen wij de geldende wet- en
regelgeving op het gebied van privacy in acht. In deze
privacyverklaring informeren wij u over de wijze waarop wij met uw
gegevens omgaan.
Categorieën persoonsgegevens
Bij ons in de praktijk laat u bepaalde gegevens achter in het kader
van de uitvoering van behandelovereenkomst. Dat kunnen
persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de
persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven of
waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te
verwerken.
NAW-gegevens
Geslacht
E-mailadres
Telefoonnummers
Gegevens betreffende uw gezondheid\Naam van uw zorgverzekeraar
en nummer
Naam van uw andere zorgverleners
Tijdstip van afspraak
Betalingsgegevens
Ip-adres
Grondslag voor gegevensverwerking
Wij mogen alleen rechtmatig persoonsgegevens van u verwerken als
wij dat doen op basis van een juridische grondslag. Wij verwerken uw
persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van
de overeenkomst tussen u en ons, zoals neergelegd in artikel 6 lid 1
sub b van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Daarnaast kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken voor een
ander gerechtvaardigd belang, zoals het informeren van onze
patiënten over actualiteiten of wijzigingen in onze dienstverlening.
Deze grondslag is neergelegd in artikel 6 lid 1 sub f van de AVG.
Doeleinden gegevensverwerking
De persoonsgegevens die door ons worden verzameld, worden
gebruikt voor de volgende doeleinden:
•
Het aanmaken patiëntendossier
•
Het bijhouden van uw medisch dossier;
•
Het inplannen van een afspraak;
•
Het uitvoeren van een behandeling;
•
Het uitschrijven van een verwijskaart
•
Het uitschrijven van recepten
•
Het bijhouden van door u aangegeven voorkeuren;
•
Het digitaal declareren via factoringsbedrijf
•
Het verbeteren van onze dienstverlening; vergoedingen
controleren via Pien Support
•
Het uitvoeren van overige, door u gevraagde, diensten.
Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden
Wij verstrekken uw persoonsgegevens in beginsel alleen aan derde
partijen indien u daar zelf toestemming voor heeft gegeven.
Gegevensverstrekking zonder uw toestemming vindt plaats indien dat
noodzakelijk is om de overeenkomst tussen u en ons uit te kunnen
voeren of een wettelijke verplichting ons dat voorschrijft.
Bewaartermijnen
Wij zullen uw gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is voor
de in deze privacy- en cookieverklaring beschreven doeleinden, tenzij
dat nodig is op grond van een wettelijke verplichting. Voor het
bewaren van uw medische gegevens hanteren wij de wettelijke
bewaartermijn van 15 jaar uit de Wet op de geneeskundige
behandelovereenkomst. Naast de WGBO houden we indien nodig
ook rekening met bewaartermijnen die voortvloeien uit andere
wetgeving. Betaalgegevens worden minimaal 7 jaar bewaard zoals
het fiscaal verplicht is om de boekhouding te bewaren.
Beveiligingsmaatregelen
Om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen hebben wij
passende beveiligingsmaatregelen getroffen. Binnen de praktijk
hebben we een privacy-beleid opgesteld en geïmplementeerd. We
maken elke dag een back-up. We hebben een service-contract met
een erkend IT-bedrijf. We hebben een inbraak-alarmsysteem welke is
doorgeschakeld naar een alarmcentrale, welke een erkend
beveiligingsbedrijf met een snelle responstijd aanstuurt bij
alarmmelding.
Verwijzingen naar websites van derden (via hyperlinks)
Om u van dienst te zijn hebben wij op onze website verwijzingen
opgenomen naar websites van derden. Wij maken u er graag op
attent dat wanneer u deze websites bezoekt, de voorwaarden uit de
privacy verklaringen van deze derden van toepassing zijn. Wij raden
u aan om de privacy verklaringen van deze websites te lezen voordat
u daar verder gebruik van maakt.
Uw rechten
Wanneer u persoonsgegevens aan ons heeft verstrekt, heeft u
verschillende rechten die u kunt uitoefenen. Zo heeft u recht op
inzage, rectificatie en het wissen van uw gegevens. Ook kunt u ons
verzoeken om uw gegevens aan u of een andere partij over te dragen
of om de gegevensverwerking te beperken. Het staat u daarnaast vrij
om bezwaar te maken tegen een verwerking van uw gegevens. U
kunt bovendien uw toestemming voor de gegevensverwerking altijd in
te trekken. U kunt uw verzoek bij ons kenbaar maken door
telefonisch contact met ons op te nemen via: 045 - 5457220. Wij
streven ernaar om z.s.m. op uw verzoek te reageren.
Klacht indienen bij de Autoriteit persoonsgegevens
Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over de wijze waarop wij met
uw gegevens omgaan, dan kunt u een klacht hierover indienen bij de
Autoriteit persoonsgegevens. De contactgegevens van de Autoriteit
persoonsgegevens vindt u hier:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-
doen/privacyrechten/klacht-over-gebruik-persoonsgegevens
Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wij behouden ons het recht voor om deze privacyverklaring aan te
passen. Deze wijzigingen zullen via de balie bekend worden
gemaakt.
Onze contactgegevens
Heeft u nog vragen of opmerkingen na het lezen van deze
privacyverklaring? Dan kunt u hiervoor contact met ons opnemen via
de onderstaande contactgegevens:
Tandartspraktijk D.Rost,
Hoofdstraat 72,
6461 CS Kerkrade
045-5457220
Hoofdstraat 72
6461CS Kerkrade
045 - 545 72 20